Onlangs reikte Google voor het eerst twaalf Golden Pin Awards uit aan ondernemers in het hele land. Voor de provincie Zuid-Holland gaat de award naar Surinaams restaurant “JJ's Kitchen” in Voorburg.
Google reikt de awards uit aan ondernemers die tijdens de moeilijke coronaperiode door creativiteit en de slimme inzet van digitale middelen hun dienstverlening wisten te continueren en hiervoor op hun online Bedrijfsprofiel in Google Maps en Google Zoeken van klanten hoge review scores ontvingen.
Eigenaren Mashar Gokoel en Ray Harnam zijn erg blij met de award. "We zijn in september vorig jaar gestart en persoonlijke service staat bij ons voorop. We hielden klanten tijdens de lockdown op de hoogte via social media en proberen onze bezorgingen altijd een persoonlijke touch te geven, met een handgeschreven briefje of gratis lekkers. Dat is terug te zien in onze reviews op Google, waar we actief op reageren; gemiddeld krijgen we een 5!".
De coronacrisis heeft een grote impact gehad op het Nederlandse bedrijfsleven, maar het wakkerde ook de creativiteit van ondernemers aan en versnelde hun gebruik van technologie en digitale hulpmiddelen. 81% van het Nederlandse MKB maakte meer gebruik van digitale tools zodat ze tijdens de lockdown in contact konden blijven met hun klanten en ze konden informeren over wijzigingen in hun dienstverlening. Ook bedachten veel Nederlandse ondernemers creatieve oplossingen om hun dienstverlening voort te zetten. Denk bijvoorbeeld aan een drive-through restaurant, diner boxen bezorgen, het openen van een pop-up winkel, online proeverijen en passessies op YouTube.
Onlangs bracht Google enkele van deze Nederlandse bedrijven en hun werk onder de aandacht door ze een Golden Pin Award toe te kennen. Al deze ondernemers moesten hun zaak een of meerdere keren sluiten vanwege de maatregelen maar toonden volop creativiteit en veerkracht.
Voorburgs Dagblad heeft met JJ Kitchen een actie voor (eenzame) ouderen gedaan. Ook dat trok toen veel reacties.