Bezoekers waarderen de uitstraling, het winkelaanbod en de gratis parkeerplekken van de Westfield Mall of the Netherlands. Dit is een conclusie uit een onderzoek. “Het is prachtig geworden overtreft mijn verwachting”, reageert een van de respondenten, terwijl een andere respondent de “diversiteit aan winkels en de uitstraling” kan waarderen.
Als verbeterpunten noemen mensen de bereikbaarheid, de drukte in de Mall en het gebrek aan parkeergelegenheid. Volgens een van de respondenten is “parkeren voor de dagelijkse boodschappen AH bijna niet te doen”, een ander stelt dat “parkeren en bereikbaarheid een ramp” is bij de Mall.
Dat hangt samen met de dag van het bezoek. Wij vroegen onze respondenten ook naar bereikbaarheid per dag. Doordeweeks scoorde daarbij een stuk beter, op maandagen is de bereikbaarheid volgens 14 procent (zeer) slecht. In het weekend is het aandeel respondenten dat de bereikbaarheid (zeer) slecht vindt een stuk hoger. Op vrijdag is dit 41 procent, op zaterdag 69 procent en op zondag 63 procent. “In de weekenden en vakanties wil je echt niet hierheen gaan”, stelt een van onze respondenten.
Als oplossing voor de verkeersdrukte worden ongelijkvloerse kruisingen het vaakst genoemd (28 procent), gevolgd door een extra brug (25 procent) en verkeersregelaars (22 procent). Sommige respondenten merken enigszins cynisch op dat dit “bedacht had moeten worden voordat de Mall gemaakt werd”.