Het was een topjaar.....(!)

24 December 2019, 20:19 uur
Columns
mainImage

Langs deze weg wens ik iedereen graag fijne en gezellige dagen. Ook een mooi moment om even terug te blikken. Voorburgs Dagblad heeft een topjaar achter de rug. Hetzelfde geldt voor mezelf. Natuurlijk hadden ook wij, net als andere bedrijven, tal van leermomenten. Maar het is mooi om te ervaren dat ons bedrijf en jezelf als persoon positieve ontwikkelingen doormaakt. 

Voorburgs Dagblad bereikt iedere dag inmiddels duizenden lezers. De redactie zit kort op het lokale en bovenregionale nieuws. Op dit moment is de editie de grootste online-speler van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Bedrijven, maatschappelijk organisaties, (lokale) overheden, verenigingen en stichtingen kunnen dan ook partner worden van het best gelezen online podium van de gemeente Leidschendam- Voorburg. Dit is dan ook vaak gebeurd. 

Onze redactie publicieert gemiddeld 20 artikelen per dag. Dit doen we zeven dagen per week. Het nieuws gaat de hele dag door. We merken dat het bereik steeds groter wordt. Voor onze partners zijn we adviseur op het gebied van online campagnes. We voeren zodoende regelmatig online campagnes uit om hen voor een groot publiek zichtbaar te maken.

Al onze artikelen worden naast de krant zelf geplaatst op de Facebook-pagina, de gratis App en het twitteraccount van Voorburgs Dagblad. Tevens wordt er iedere avond rond 19.00 uur een gratis E-paper verzonden waarin alle links van de artikelen van die dag staan vermeld.

Ook hebben we een samenwerking met andere edities van uitgeverij Digitaal Dagblad zoals bijvoorbeeld Dagblad070, Rijswijk Dagblad en Zoetermeers Dagblad. Juist in een periode waarin het lastig is om personeel te vinden, doen we online personeelscampagnes voor onze partners. Voeg daarbij de journalistieke ondersteuning, dan moge het duidelijk zijn dat we een toegevoegde waarde hebben.

De business van onze partners, hun maatschappelijke betrokkenheid en de zakelijke mogelijkheden worden door Voorburgs Dagblad bij duizenden lezers zichtbaar gemaakt. Ook kunnen we iedere campagne en artikel meten als het gaat om de lezersaantallen. Het papierentijdperk van kranten en flyers langs de deuren is duur en heeft een steeds een kleiner bereik. Het is daarom tijd om voor uw positionering de digitale snelweg op te gaan.

Het blijft sowieso een voorrecht om met onze partners samen te werken en maandelijks met hen mee te denken met betrekking tot hun positionering. Deze gesprekken zijn boeiend, amicaal en inspirerend. Dank hiervoor. 

Tevens zijn Voorburgs Dagblad en de andere edities regelmatig media-partner zoals bijvoorbeeld bij het Meijs & Alink Vastgoed Debat, 'A Walk in the Park', en de Vlietdagen. We denken graag mee in de lokale gemeenschap.

Uiteraard ook een dankwoord naar alle medewerkers van Digitaal Dagblad, onze columnisten, fotografen en (trouwe) lezers.

Kortom, op naar 2020 (!)

Bart Bakker is journalist, debat-organisator en media adviseur.