‘Sponsoring is vooral samenwerken’

24 August 2018, 09:27 uur
Geld & Recht
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

Tijdens het debat over de meerwaarde van sponsoring ontstond er gisteravond in de Top Lounge van Holland Casino Scheveningen een interessante discussie tussen de ‘powervrouwen’ Marieke Deckers (Heart to Get), Yvonne Bood (Vlietkinderen) en Linda Mensingh (Holland Casino Scheveningen). Zij gaven in het debat ieder weliswaar hun gevoel bij een vereniging als RKAVV aan, maar een belangrijke conclusie was toch vooral dat sponsoring moet bestaan uit samenwerken en zodoende kan uitmonden in een partnership waar beide partijen écht iets aan hebben.

Zo is Vlietkinderen al een partnership met RKAVV aangegaan door een gedeelte van het clubgebouw voor kinderdagopvang te gebruiken. Holland Casino Scheveningen staat altijd voor partners waar beide partijen mee vooruit kunnen en zichtbaar zijn.

Zodoende is er een samenwerking aan het ontstaan tussen RKAVV en Holland Casino Scheveningen dat gisteravond alle faciliteiten beschikbaar stelde. Een verdere samenwerking op het complex aan de Kastelenring behoort dan ook binnenkort tot de mogelijkheden.

Heart to Get, dat met zijn sieradenlijnen actief is in Nederland op honderden verkooppunten, staat eveneens open voor een partnership met RKAVV. De gesprekken zijn hierover volop gaande. Er wordt op dit moment gekeken naar het meiden- en vrouwenvoetbal in Leidschendam-Voorburg. Binnenkort komt Heart to Get echter met verrassend ‘breaking news’ die de branche op zijn kop zal zetten. RKAVV zal in deze flow meegaan.

Het was interessant hoe de ondernemende vrouwen aangaven wat je dan zoal van beide partijen in een partnership kan verwachten. Alleen even geld aan een vereniging doneren, is duidelijk niet meer van deze tijd. Deze conclusie van het debat kunnen besturen van veel verenigingen en ook maatschappelijke organisaties tot zich nemen. Het gaat om samenwerken, elkaar iets gunnen, zichtbaar zijn en het bereiken van elkaars doelgroepen.