Het artikel over de parkeerproblematiek bij en rondom de Mall heeft binnen een dag al tientallen reacties losgemaakt.
Een aantal voorbeelden zoals die op de social media-kanalen staan.
Gerrit-Jan Noorman: Och, als ze de leegstand zo bevorderen, door de huurprijs per vierkante meter zo belachelijk hoog te maken, is het betaald parkeren voor bezoekers slechts een tijdelijk probleem. En de omwonenden? Ik heb nog niet vaak gehoord, dat men een eenmaal ingestelde betaald parkeren regeling weer terugdraaide. Sterkte dus".
Peter Kapityn: "Het is voor de omvang van het winkelcentrum een verkeerde lokatie. De infrastructuur erom heen kan het ook niet aan . Kan me herinneren dat tig jaar terug er ook een parkeer probleem was op bepaalde dagen. Dit formaat winkelcentra hoort buitenaf te liggen de mensen komen toch wel bv op het Forepark".
Ellie Lindhout: "Ik ben geen Unibal Rodamco, maar had nooit the Mall of The Netherlands daar in eerste instantie gebouwd. Inmiddels tig jaar geleden had men in het Forepark een nieuwe start moeten maken. (En Leidsenhage gewoon laten bestaan). Het oude Leids was prima voor veel bezoekers. En bereikbaar. Een pendelbusje zie ik ook niet zitten, alleen op Schiphol, indien echt nodig. Daar nam ik een taxi, heen en terug. Maar wat ik het meest erge vind is dat bewoners daar niet meer in hun eigen wijk kunnen parkeren".
Paul van Dongen: "Misschien kan er beter gekeken worden hoe het parkeren in Westfield Centro in Oberhausen geregeld is. Daar zijn gewoon veel meer parkeergarages, aanwezig, wat in mijn optiek ook logisch is als je ergens zo'n groot winkelcentrum neerplempt".
Leen Enthoven: "Het wordt gewoon betaald parkeren, dat werkt schijnbaar om mensen die dat niet willen weg te houden en leverde nog meer geld op in tegenstelling wat beloofd was dat het gratis zou blijven. De parkeergarages zijn er al op voorbereid".