Gemeentebelangen heeft aan het College vragen gesteld over de nieuwe huisstijl waarover ook de redactie van Voorburgs Dagblad veel negatieve reacties heeft ontvangen. Het gaat onder andere om het proces en de kosten.
Het College heeft hier als volgt op geantwoord.
Bij de start van het project nieuwe huisstijl is gekozen voor het sober en doelmatig uitvoeren van de opdracht. Dit betekent dat er kritisch gekeken is naar de huisstijlmiddelen. Niet alle huisstijldragers worden aangepast. Zo komt er geen bedrijfskleding voor baliepersoneel in het Servicecentrum. Ook is zo veel mogelijk gebruik gemaakt van inzet van eigen medewerkers bij het implementeren van de nieuwe huisstijl. De huisstijldragers worden vervangen binnen de reguliere budgetten, waarbij het uitgangspunt ‘aanpassing op basis van economische
vervanging’ is gehanteerd.
Voor de stickers op de voertuigen van de gemeente gold bijvoorbeeld al dat die sowieso vervangen zouden worden, en ook voor
bedrijfskleding voor de buitendienst werd al een nieuwe aanbesteding voorzien. Dat vervangingsmoment wordt dan gebruikt om middelen te voorzien van het nieuwe logo, zodat deze kostenneutraal aangepast worden.Dit betekent dat nog niet alle huisstijldragers nu al vervangen
De kosten voor het ontwerpbureau (Walvis&Mosmans) bedragen € 46.630,00
Wat zijn de kosten van het invoeren van de nieuwe huisstijl tot nu toe (drukwerk, filmpjes, aanpassingen website en overige materialen met de nieuwe huisstijl Deze kosten bedragen tot nu toe, afgerond € 19.500
Alles bij elkaar opgesteld dus meer dan 65.000 euro.