Rietbroek brengt twee werelden samen

14 October 2019, 07:29 uur
Ondernemen
mainImage
Peter Rietbroek heeft met zijn bedrijf een goede periode achter de rug.

Het familiebedrijf ‘Rietbroek’, dat gespecialiseerd is in totale ontzorging op het gebied van glas, gevelonderhoud, schoonmaak en bedrijfsdiensten, heeft een goede periode de rug. Peter Rietbroek, die het bedrijf aan de Frijdastraat 13- 15 in de Rijswijkse Plaspoelpolder met zijn broer Rob runt, maakt van dit jaar een (tussen)balans op.

“De markt is nog steeds groeiende ”, concludeert Peter Rietbroek. “Ook ons bedrijf anticipeert hier op. We zitten in een positieve flow en zijn constant in beweging. Zowel in onze interne organisatie als de dienstverlening, zijn we met diverse verbeteringen actief. Dit geeft niet alleen goede energie, maar het werpt eveneens zijn vruchten af. Zoiets is mooi om te ervaren”.

Vermogen

“We hebben de ‘hands-on’ van een klein bedrijf, maar het organisatievermogen van een grote onderneming”, vervolgt Peter Rietbroek. “Dit brengt twee werelden samen. We kunnen het in logistiek opzicht zo organiseren dat we grote projecten tot tevredenheid van de opdrachtgevers afronden. Dankzij onze intern korte lijnen kunnen we snel en adequaat reageren. We zijn heel toegankelijk, dat merk je iedere dag. Ook dit wordt door opdrachtgevers en relaties bijzonder gewaardeerd”.

Referenties

Rietbroek heeft een fraaie referentielijst opgebouwd. Enkele aansprekende voorbeelden zijn het veel VvE’s en zorginstellingen in de metropoolregio Den Haag-Rotterdam, het Europees Octrooi Bureau, de Rotterdamse Markthal, het Vredespaleis, de Eerste Kamer, de Raad van State, het Nederlands Forensisch Instituut, de politiebureau’s in Den Haag (Rotterdam niet meer), de gevangenissen in Noord- en Zuid-Holland en het ADO Den Haag stadion. Ook veel eigenaren van commercieel vastgoed behoren tot de orderportefeuille van het bedrijf dat maatschappelijk betrokken is.

Authentiek

Al in 2004 maakte Rietbroek al zijn eerste maatschappelijk verslag. “We zijn en blijven authentiek”, benadrukt Peter Rietbroek. “Zodoende wordt Rietbroek in de branche spelenderwijs een betrouwbaar merk onder het mom ‘what you see, what you get’. In dat opzicht zijn we niet gemakkelijk  te kopiëren”.

Missie

De missie voor volgend jaar van Rietbroek is een gedoceerde groei. “We zijn financieel gezond”, aldus Peter Rietbroek. “Daardoor kunnen we ook  investeren. Dat doen we vooral veel in onze medewerkers, die allerlei opleidingen volgen. Dit geldt niet alleen voor het technische vlak, maar ook op communicatiegebied. Het is belangrijk om goed met onze relaties te communiceren, zodat je voor- tijdens en na afloop van een project elkaar weet te vinden én begrijpt”.

Meer informatie over Rietbroek is te vinden op www.rietbroek.nl

 

 


Door: Bart Bakker