Altijd maatwerk bij Only for Men

11 December 2019, 11:41 uur
Ondernemen
mainImage
Voorburgs Dagblad
Het is alweer enkele maanden geleden dat regio-manager Marco Pallandt van Only for Men de sleutels van Only for Men Voorburg aan Ernest Piet overhandigde. De sleutels liggen inmiddels iedere avond op zijn nachtkastje. De storemanager maakt dan ook een vliegende start bij het kledingconcern.

Ernest Piet heeft zijn draai gevonden als ‘storemanager’ van de vestiging van Only for Men in Voorburg. De eindverantwoordelijke voor de ruim 1500 meter vierkante winkelruimte in het Huygenskwartier is een enorme uitdaging aangegaan. Maar hoe gaat het met Ernest, die volgens klanten, collega-ondernemers en betrokkenen uit het winkelgebied in een korte periode tot het gezicht van Only for Men Voorburg is uitgegroeid? Journalist Bart Bakker sprak tijdens een uitgebreid interview met de amicale Hagenaar. De rode draad van zijn visie is duidelijk: ‘Er is altijd sprake van maatwerk bij Only for Men’

Nog wel eens heimwee naar je restaurant Griff bij de Kerkbrug?

“Nee joh, totaal niet. Dat was een bepaalde fase in mijn leven waar ik veel mensen heb door leren kennen. Ik heb daar een geweldige gastheer mogen zijn. Ik ervaar datzelfde gevoel ook bij Only for Men. Natuurlijk praat je in deze branche over klanten, maar ik voel me nog steeds gastheer. Het zijn totaal verschillende producten. Toch het maakt in de basis niet uit hoe je mensen benadert”.

Ernest Piet toont zich ook bij de evenementen in de winkel van Only for Men Voorburg een goed gastheer.

Wat is je (maatschappelijk) gevoel bij Only for Men Voorburg?

“Deze fraaie winkel moet de functie hebben dat iedereen zich op zijn gemak kan oriënteren”, aldus Ernest Piet. “De gezelligheid dient hier dan ook te vinden zijn. Dit varieert van een kop koffie, een praatje tot een uiteraard een (kleding)advies op maat. Maar ik hecht veel waarde aan het sociale aspect van Only for Men. De eventuele aankopen komen dan vanzelf wel. Kortom, ken je klant. Als ik weet dat er een soort jasje of een broek binnenkomt, dan wil ik ze graag even kunnen bellen. Juist die persoonlijke benadering is niet alleen mooi om te doen, maar de basis van ons succes. We hebben bij Only for Men een geweldig concept en een enorm breed assortiment”.

Je werkt met een vernieuwd team van meer dan tien collega’s. Hoe verloopt dit?

“Man, ik heb een geweldig team dat uiterst volwassen opereert en functioneert. Only for Men heeft voor mijn komst besloten om dit team op deze wijze samen te stellen. Als ‘storemanager’ voer ik uiteraard mijn eigen visie door, maar we verwelkomen met een volwassen team de klant. Dat is een bewuste keuze, die goed uitpakt. Onze klanten hebben behoefte aan een bepaalde expertise en ervaring. Voeg daarbij de ‘junioren’ in het team dan is er sprake van een perfecte mix. We zijn zodoende in staat om adviezen om maat te geven”.

Je was aanwezig bij het Meijs & Alink Vastgoed Debat. Dit werd door de organisatie bijzonder gewaardeerd. Ga je vaker naar dit soort events?

“Vooropgesteld, ik laat graag mijn gezicht zien in de diverse netwerken. Je bent er door de tijd daar echter wel kieskeurig in. Maar het Vastgoed Debat was een goed event waar onze doelgroep aanwezig was. Ik vond de presentatie van Teun Koek, projectleider van de Mall of the Netherlands bijzonder interessant. Onze visie is anders, want wij hebben juist voor een winkelgebied als het Huygenskwartier gekozen. Kleinschaliger, goede parkeerplaatsen, bereikbaarheid en een echte dorpskern met zijn voordelen”.

Wat vind je van de Millennials, de jonge volwassenen tot circa 35 jaar? Zij vormen voor veel bedrijven een vrijwel ongrijpbare doelgroep.

“Ze hebben andere bestedingsmogelijkheden dan de oudere volwassenen. Sommigen zitten huizenhoog in hun hypotheekkosten en moeten hard werken om hun centjes bij elkaar te verdienen. Ze gaan niet zomaar even een kostuum van 1500 euro kopen. Toch kunnen de Millennials uitstekend slagen bij Only for Men. We verkopen bijvoorbeeld twee kostuums voor vierhonderd euro. Dit is een prima instapprijs voor de Millennials. Je start niet meteen met een Bentley, je begint met een Polo en groeit later door. Laat de Millennials daarom gerust een langs komen”.

Je bent zeer begaan met het Huygenskwartier en zodoende bereid om mee te denken met het winkelgebied. Wat is jouw gevoel bij de toekomst?

“Mede door alle nieuwbouwontwikkelingen de komende jaren in de nabije gelegen Binckhorst komen er enorme kansen aan. Ik realiseer me dat Only for Men een trekpleister is, maar hier moeten we natuurlijk met z’n allen op inspelen. Met elkaar kunnen we het Huygenskwartier bruisender maken. Tevens hebben we de uitdaging om naast de Voorburgers en Leidschendammers de inwoners uit Rijswijk, Pijnacker-Nootdorp, Zoetermeer en Den Haag naar ons gebied te halen en van hen een vaste klant te maken. Kortom, laten we er met z’n allen positieve energie in blijven steken”.


Door: Bart Bakker