De gemeente Leidschendam-Voorburg en Forum Sport onderzoeken samen de mogelijkheid voor een investering in sportpark ’t Loo in Voorburg. Wethouder sport Astrid van Eekelen en Forum Sport-voorzitter Mark van den Honert ondertekenden hiervoor op vrijdag 26 juni 2026 een intentieovereenkomst. Als het plan doorgaat, dan leidt dit naast een investering in sportpark ’t Loo ook tot ruimte voor onderwijs.
De ruimte voor onderwijs is nodig om leerlingen tijdens toekomstige verbouwingen van schoolgebouwen een passende plek te bieden. Uitgangspunt is dat er tegelijkertijd rekening wordt gehouden met de sportfunctie van het terrein. Wethouder Astrid van Eekelen: “In Leidschendam-Voorburg is nauwelijks nog extra ruimte voor sport beschikbaar. Daarom hebben we als onderdeel van de intentieovereenkomst afgesproken dat we samen met de vereniging bekijken hoe de gemeente kan investeren in optimale benutting van de ruimte voor sport.”
Tijdens de winterstop 2026 wordt allereerst een van de natuurgrasvelden vervangen door een kunstgrasveld. Daarnaast wordt bekeken of er gezamenlijk geïnvesteerd kan worden in een nieuw clubhuis, extra veldverlichting en verdere vergroening van het terrein, wat leidt tot een nog aantrekkelijker sportpark.
Voorzitter Mark van den Honert: “Forum Sport heeft zich jarenlang hard gemaakt voor een extra kunstgrasveld en ik ben blij en dankbaar dat het er nu eindelijk komt. Een mooi cadeau waarvoor dank aan de wethouder, de gemeenteraad, en de ambtenaren die hieraan hebben bijgedragen!” Bestuurslid Jean Nederlof vult aan: “Dit is ook meteen de eerste stap in het kader van de nieuwbouw hetgeen betekent dat we nu eindelijk volgende stappen kunnen gaan zetten.”