Ingezonden brief Rene Bogaart over trap bij de Mall

17 December 2020, 14:31 uur
Lokaal
mainImage
Ap de Heus

Vandaag hoorde ik van onze pandeigenaar ( Metterwoon )dat de trap t.o restaurant Volle Maan definitief niet meer terugkomt. De trap die er al 20 jaar ligt is onlangs weggehaald maar in onze veronderstelling voor onderhoudswerkzaamheden. Aangezien de lift ook een verfbeurt heeft gekregen gingen wij ervan uit dat de trap ook weer snel zou terugkomen...

Nadat de afgelopen 20 jaar dagelijks vele mensen via deze trap naar beneden kwamen vanaf het parkeerdek heeft Westfield - Unibail besloten dat deze trap niet meer nodig is.

Wij snappen dat de entree van The Fresh (vanaf het parkeerdak ) gestimuleerd moet worden maar snappen niet dat dit ten koste moet gaan van de horeca paviljoens aan het water. Dat de supermarkt van Albert Heijn het kennelijk wel oke vind snappen wij ook nog wel, zij hebben immers hun eigen roltrap binnendoor.

Waarom wordt zo’n belangrijke aanvoer van gasten uit het niets en zonder enige vorm can overleg weggehaald ? Het had de ontwikkelaar gesierd om in ieder geval met ons in overleg te treden over hoe en wat...

Het voelt een beetje dat je aan het water gaat wonen, je koopt een bootje ....en je komt terug van “vakantie” en ze hebben het water dichtgegooid. Sterker nog, ze hebben het verplaatst naar een nieuwe straat waar mensen ook aan het water willen wonen.

Buiten dat ik de hele gang van zaken bizar vind, heb ik nog een ander punt van aandacht.

Namelijk de openingstijden...

The Fresh sluit om 20 uur, de Albert Heijn om 22 uur. De Horeca is tot middernacht of later geopend maar hoe je dan naar je auto terugkomt maakt dan kennelijk niet uit...

Je kunt weliswaar ook verderop via een trap naar boven maar dit is toch een heel ander verhaal.

Wij zijn dankbaar dat wij onderdeel mogen zijn van het mooiste winkelcentrum van Nederland.

Het winkelcentrum straalt op alle vlakken allure uit....de entree’s kunnen niet spectaculair en groot genoeg zijn, waarom dan dadelijk de horeca aan het water via achterom en tussendoor bereiken. We zijn als ontwikkelaar toch niet bang voor deze 3 paviljoens die toevallig geen eigendom van jullie zijn ? Als horecaondernemer en gebruiker van 2 van de 3 paviljoens ben ik behoorlijk teleurgesteld en verrast door de hele situatie. Ik hoop dat mijn schrijven leidt tot een heroverweging van ieders belangen.

Wees niet bang dat de mensen niet naar The Fresh gaan maar laat ze vooral zelf kiezen. Mensen willen  nu eenmaal graag de kortste route en dit is al 20 jaar prima gegaan.

Met vriendelijke groet,

Rene Bogaart