"Ik woon sinds een jaar in de Van Sevenbergestraat en ben al meer dan 30 jaar inwoner van Voorburg. In het jaar dat ik hier woon valt het mij tegen hoezeer het autoverkeer rond mijn wijk wordt gefaciliteerd, ten nadele van de dichtbewoonde wijk
Voorburg-Noord. De basisschool en het kinderdagverblijf in de nabijheid vragen om een met verkeerslichten beveiligde oversteekplaats. Ook is het oversteken van de Wilhelminalaan met drukke fietspaden en geparkeerde auto’s die het goed uitkijken belemmeren, een
probleem.
Ik wandel en fiets bij voorkeur. Maar de straten Koningin Wilhelminalaan, Van Arembergelaan, de Laan van Nieuw Oosteinde, verkeersassen tussen de opritten naar de Utrechtse baan, zijn ingericht op autoverkeer. Belastend zijn ook de e-bikes van doorgaand
(werk)verkeer naar en van Den Haag.
Ik moet deze wegen oversteken om te wandelen in het park langs de A-12, om boodschappen te doen op het Julianaplein, enzovoort. Veilig oversteken kan alleen op de rotondes met de Van de Wateringelaan en de Potgieterlaan. Daar is het druk, altijd, ook
omdat de fietspaden de wegen kruisen.
Dus is de oversteekplaats met stoplicht in de Wilhelminalaan, net als die op de Laan van Nieuw Oosteinde een plek die mij meer zekerheid biedt bij het oversteken, zowel wandelend als met de fiets.
Ik maak bezwaar tegen de opheffing van de voetgangerszebra op de Koningin Wilhelminalaan. En tegen verwijderen van het verkeerslicht. De reden dat de stoplichten verouderd en aan vernieuwing toe zijn, kan geen motivering zijn voor om ze dus maar weg
te halen. Het is des te meer reden om je als gemeente te verdiepen in de verkeersveiligheid van voetgangers en fietsers, van bewoners van Voorburg Noord.
Ik heb deelgenomen aan de inspraakavonden rondom de nieuwe inrichting van straten van Voorburg -Noord in verband met de vernieuwing van de riolering. Centraal stellen van de verkeersveiligheid van de bewoners was een belangrijk uitgangspunt.
Annelien van Kempen, Van Sevenbergestraat, Voorburg.