Een familie, van wie de naam bij onze redactie bekend is, stuurde de volgende ingezonden mail over hun ervaringen met betrekking tot het wonen in de woontoren Grote Feith bij de Voorburgse Julianabaan. Voorburgs Dagblad heeft overigens meerdere reacties gekregen.
"Mijn vrouw en ik zijn er in september 2021 komen wonen. Het verzoek om mijn personalia en e-mail adres geheim te houden. Dit in verband met mijn beroep. Vanaf de dag van oplevering hebben wij heel veel problemen gehad en vooral de wijze waarop wij als huurders zijn behandeld",
Een opsomming:
"Geen tv aansluiting. Ziggo monteur constateerde dat bedrading in meterkast niet was aangesloten vanuit de bouw. (Monteur Ziggo hebben wij moeten betalen. Niet onze fout. Ondanks vele verzoeken zijn nooit de 35,— monteurskosten vergoed.) Geen licht op twee contact punten in de gang. Bedrading hotel schakeling bleek niet aangesloten. Verkeerde aansluiting van water in de keuken. Warm op koud en koud op warm. Schade aan de wanden. Zwarte strepen, beschadigingen, niet goed afgewerkt. (Sommige klachten is nooit meer op gereageerd) Balkondeur niet goed gemonteerd. Veel koude wind naar binnen".
Niet werkende garagedeur in het weekend. (Medewerker van van ‘t Hof snauwde mij af en dat ik maar met motor buiten in de regen moest blijven omdat in het weekend niets gedaan kan worden) Eerste half jaar wekelijks lift defect.( we bleven bellen voor herstel) Lekkages garage. Plassen voor onze parkeer plaats. (12-9-22 gemeld. Geen enkele reactie. Vorige week maar weer gemeld) Dan het volgende en de grootste schande.
"Wij hebben laminaat vloer laten leggen door erkend bedrijf. Ongeveer 6 weken na oplevering vorig jaar begonnen laminaatdelen voor de keuken op te trekken. Er bleek vocht onder de vloer te zitten. Door het bedrijf dat heeft gelegd veel laminaat verwijderd. Oorzaak vocht op dat moment niet te vinden. Nieuwe vloer werd gelegd. Na aantal weken kwam op dezelfde plaatsen het laminaat weer omhoog. Ik heb video’s waarbij te zien in dat het water van onder het laminaat naar boven kwam. Toen begon echt de ellende. Ik werd niet of nauwelijks gehoord. Ik werd projectleider van mijn eigen ellende hier. Niemand nam verantwoordelijkheid. Water aansluitingen bleken niet goed in de keuken te zijn aangesloten. De verhuurder legde de schuld bij de keukenleverancier. Zij op hun buurt bij degenen die de apparatuur hadden geplaatst, die weer naar een onderaannemer. Het was vreselijk".
"Uiteindelijk lukte het mij vlak voor de kerstdagen na heel veel mailen, bellen, appen om meerdere personen van de afzonderlijke partijen in mijn woning te krijgen om de ellende te aanschouwen en dat er hulp zou worden geboden. Daar werd zeer slecht mee omgegaan. Het heeft mij heel veel tijd en geld gekost. Ik ben zelfstandig ondernemer en al die uren hebben mij veel inkomsten gekost".
"Het resulteerde in het opnieuw aansluiten van leidingen maar voor de rest lieten ze ons met de rotzooi achter. Ik heb een spierziekte. Ik lag zelf op 2e kerstdag de vloer in de woonkamer te verwijderen. Hulp werd niet aangeboden vanuit de verhuurder. Ik moest het zelf maar uitzoeken. Na weken drogen kon er voor de derde keer een nieuwe vloer binnen drie maanden worden gelegd. Toen wilden wij de schade vergoed hebben. Ook hier werd dit balletje naar de partijen onderling afgeschoven. Uiteindelijk kreeg ik de rekening van de eerste keer herstel vloer vergoed maar hoewel twee rekeningen waren ingediend bleef vergoeding uit. Om dat vergoed te krijgen heb ik hemel en aarde moeten bewegen. Het is een trieste gebeurtenis. Zo ging het maar door".
"Dit jaar februari lekkage bij de raamkozijnen bij regen en wind. Drie weken geleden werd dit pas hersteld. 10 maanden later".
"Tweemaal lekkage badkamer. Het water kwam uit de elektriciteits leidingen. Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik hiervoor maar mijn inboedel verzekering moest aanspreken. Idioot natuurlijk. De laatste weken geen verwarming. Daar is genoeg over bekend. Ik ben degene die twee weken geleden persoonlijk een brief heb afgeleverd voor de directie waarin werd verzocht spoedige reparatie, compensatie voor kosten vervangende verwarmings kosten en dagelijks bewoners informeren. De enige reactie middels een brief dat men de storing betreurde".
"Omdat niets meer werd vernomen heb ik vorige week een tweede brief persoonlijk bezorgd. Uiteindelijk blijk ik afgelopen vrijdag gebeld te zijn. Samengevat heeft de verhuurder volledig maling aan de huurders. Wij hebben onze huidige woning verkocht om niet meer steeds met klussen en herstelwerken bezig te zijn gelet op onze leeftijd. Anderhalf jaar huren bij Van ‘t Hof heeft mijn vrouw en mij meer energie, stress en kopzorgen gekost dan in 30 jaar eigen woning".