De Mall boekt record van 15 miljoen bezoekers

8 March 2025, 09:34 uur
Lokaal
mainImage
PR

Westfield Mall of The Netherlands, de grootste overdekte premium mall van Nederland, heeft in 2024 een recordaantal van 15 miljoen bezoekers ontvangen. De Mall wordt inmiddels ook door veel inwoners uit Leidschendam-Voorburg zelf, Rijswijk en Zoetermeer bezocht.  

Vanaf de opening in 2021 ziet Unibail-Rodamco-Westfield, waar de mall in Leidschendam onder valt, een mooie aanhoudende groei. En ondanks de tijdelijke sluiting van de Sijtwendetunnel in de eerste helft van 2024 - die naar verwachting een negatieve invloed zou hebben op de bezoekersstroom - wist Westfield Mall of The Netherlands zijn bezoekersaantallen aanzienlijk te verhogen.

Tussen januari en juni 2024 steeg het aantal bezoekers met 4,2% ten opzichte van dezelfde periode in 2023, en tijdens de sluiting van de tunnel van februari tot mei werd een stijging van 3,3% gerealiseerd. Dit toont aan hoe sterk de aantrekkingskracht van de mall is, ongeacht externe invloeden.

Investeren in de toekomst
Westfield Mall of the Netherlands zegt dat de groei in bezoekersaantallen niet alleen te danken is aan het aanzienlijk uitgebreide winkelaanbod van A-list merken. De mall heeft zich weten te positioneren als een veelzijdige lifestyle bestemming door een breed scala aan horecagelegenheden in het Eet Theater en de Fresh!, diverse beauty-ervaringen en entertainment zoals de Kinepolis bioscoop.

Erica van Delft, General Manager van Westfield Mall of The Netherlands, kijkt positief naar de toekomst: "Deze mijlpaal onderstreept de kracht van ons concept: een premium winkel- en entertainmentervaring die bezoekers blijft inspireren. Ook in de toekomst blijven we investeren in innovatie, duurzaamheid en een steeds breder aanbod, zodat Westfield Mall of The Netherlands dé bestemming blijft voor zowel vaste bezoekers als nieuwe generaties shoppers."