“Voor inwoners, raad en college is het ‘nu doorpakken’. De voorgestane burgerparticipatie ziet er goed uit, de gewenste bescherming van recreatief gebied en cultureel erfgoed wordt erkend, ondertunneling wordt overwogen en alternatieven worden onderzocht”, aldus CDA-raadslid Jan Hendriks. Vanaf nu hebben we de volledige democratische inzet van alle betrokkenen nodig om het selectieproces tot een gedragen succes te maken. Het CDA doet daar graag aan mee.
Daarbij handhaaft het CDA haar historische droom. Hendriks: "We hebben niet voor niets het voortouw genomen tot een onderzoek naar ondertunneling van een light railverbinding. Forse vervoersstromen, inspelen op de bestaande technologische mogelijkheden, geen opoffering van recreatief gebied en uitsluiten van enige aantasting van cultuurhistorisch erfgoed (Huygens’ Hofwijck). Een optimale oplossing voor een toekomst, die we graag door willen geven".
“En wat ons betreft pakken we erop door: Als we toch ondertunneling onderzoeken, waarom dan ook niet voor het doorgaand verkeer? Volksgezondheid, welbevinden, herstel van wat historisch ooit is weggegeven (de unieke tuin van Huygens’ Hofwijck), een stillere, schonere, groene oase vlak naast de expanderende Binckhorst. Een droom? Natuurlijk, maar wel een droom van en voor onze inwoners. Voor de Utrechtsebaan pleiten we daarom voor een innovatieve en duurzame aanpak, die bewoners een prettige leefomgeving biedt”, aldus CDA-raadslid Jan Hendriks. #NuDoorpakken: door de politiek, door de inwoners en door ons college".