'Avalex doet niets met klachten'

1 November 2020, 07:11 uur
Lokaal
mainImage
Avalex in de Noordenburglaan

Onze redactie bereikt steeds meer klachten over afvalbedrijf Avalex, dat volgens diverse bewoners nalatiger is geworden met het ophalen van afval. Zo belde een bewoner vrijdagmorgen die zich ook slecht vond behandeld. Tevens regent het klachten dat sensoren van de containers niet werken. Wijkvertegenwoordiger Ap de Heus is op sommige plekken poolshoogte gaan nemen en kwam tot de conclusie dat de klachten terecht zijn. "Schandalig", zegt hij. "Dit afvalbedrijf laat het in diverse opzichten weer eens afweten.

"Vrijdagochtend gemeld om 10 uur dat de ondergrondse container 2149 vol is", aldus bewoonster Mirel. "Ik zie door het reepje de laatste zak zitten. Zegt de dame aan de lijn, dan kunt u naar de drie containers ernaast lopen. Maar zo zijn de mensen hier niet.  Als je zorgt dat deze restcontainer sowieso elke vrijdag op de route staat... en de 228 ernaast ook, dan hoeven we het weekend geen vuil door de wijk te zien waaien. Tevens was er sprake van veel meldingen van verklemmingen in onder andere Prinsenhof.

Opvallend detail is dat er momenteel een klantenonderzoek door Avalex plaatsvindt.