Ingezonden: Aanhouden woonklachten 'Grote Feith' bij Julianabaan

28 December 2022, 11:02 uur
Lokaal
mainImage
Het veel besproken gebouw in Voorburg.

Het 'regent' bij Voorburgs Dagblad nog altijd klachten van inwoners die ingezonden mails sturen over het wonen in de woontoren Grote Feith bij de Julianabaan.

Zo stuurde Nico en Anita voor onze rubriek : 'Ingezonden' een mail met daarin onder andere het volgende.

"Naar aanleiding van uw oproep m.b.t. woonervaringen in de Grote Feith, Voorburg, willen ook wij u onze ervaringen kenbaar maken. Wij zijn in augustus 2022 in de Grote Feith komen wonen. Al van het eerste moment liet de communicatie van de verhuurder te wensen over. Er wordt slecht of niet op vragen gereageerd. Er wordt verwezen naar de inspecteur bij de overdracht, maar helaas is hij toevallig een invaller en weet niets van de Grote Feith. Tot op heden hebben we nog geen uitsluitsel hoe de energierekening wordt opgemaakt en voor welke kosten".

"Inmiddels hebben wij de afgelopen 4 weken al 14 dagen zonder verwarming gezeten, waarvan 2x een aaneengesloten periode van 4 dagen (weekend). De temperatuur in de woning daalt dan tot 14 graden. Wij hebben net als de andere bewoners storingen in de warmtepomp gehad, waardoor de warmwatervoorziening wegvalt. Ook de toegangsdeur is voor langere tijd defect en niet meer vanuit de woning voor bezoekers te openen".

"Natuurlijk kan het voorkomen dat er een technische storing optreedt, die lastig is te verhelpen. Maar communiceer met je huurders en tref noodoplossingen. Je mag toch verwachten dat je voor een 3-kamer appartement van 87 m2 van € 1550,- enige service van de verhuurder krijgt. Mails worden vaak niet beantwoord en telefonisch krijg je alleen contact met een meldingsdienst. Ook een rechtstreekse mail aan de CEO van de verhuurder wordt niet beantwoord. Opvallend was dat er direct daarna wel een algemene reactie kwam en 's-avonds straalkacheltjes werden uitgedeeld (van 800 watt, alsof je daar een woning mee kan verwarmen). Op vragen wie er gaat opdraaien voor de extra energiekosten wordt geen antwoord gegeven. We schijnen één energieaansluiting te hebben voor alle woningen, maar opvragen wie er opdraait voor de "gestolen" energie, door een inmiddels opgerolde, hennepkwekerij wordt geen antwoord geven. Ook krijgen we geen informatie op welke wijze de energie-compensatie 2022 wordt verrekend".