Ontwikkelingen online media in volle gang

26 January 2021, 07:28 uur
Columns
mainImage

Ik volg vanuit mijn vak met veel interesse de ontwikkelingen in de (online)media. Zo is het interessant om te zien dat bijvoorbeeld Voorburgs Dagblad en Dagblad070 iedere dag inmiddels duizenden lezers bereiken. De redacties zitten kort op het lokale en bovenregionale nieuws.  Bedrijven, maatschappelijk organisaties, (lokale) overheden, verenigingen en stichtingen kunnen dan ook een samenwerking aangaan met deze goed gelezen online edities. Interessant en inspirerend kan ik u uit eigen ervaringen meegeven. 

De redacties publicieren gemiddeld 20 artikelen per dag van iedere editie. Dit doen zij zeven dagen per week. Het nieuws gaat de hele dag door. Ik merk dat het bereik steeds groter wordt. Voor hun partners zijn zij adviseur op het gebied van online campagnes. Ze voeren zodoende regelmatig online campagnes uit om hen voor een groot publiek zichtbaar te maken. Alle artikelen worden naast de krant zelf geplaatst op de Facebook-pagina, de gratis App en het twitteraccount. Tevens wordt er iedere middag en avond rond een gratis E-paper verzonden waarin alle links van de artikelen van die dag staan vermeld.

Ook is er een samenwerking met andere edities van uitgeverij Digitaal Dagblad zoals bijvoorbeeld Rijswijk Dagblad en Zoetermeers Dagblad. Juist in een periode waarin het lastig is om de omzet op peil te houden, doen zij online (personeels)campagnes voor hun partners en adverteerders. Voeg daarbij de journalistieke ondersteuning, dan moge het duidelijk zijn dat ze een toegevoegde waarde hebben. Het is de nieuwe media die ook in Corona-tijd van zich doen spreken. 

De business van de partners en adverteerders, plus hun maatschappelijke betrokkenheid en de zakelijke mogelijkheden worden door bijvoorbeeld Voorburgs Dagblad en Dagblad070, bij duizenden lezers zichtbaar gemaakt. Ook kan men iedere campagne en artikel meten als het gaat om de lezersaantallen. Het papierentijdperk van kranten en flyers langs de deuren is duur en heeft een steeds een kleiner bereik. Het is daarom een aansprekend advies om voor uw positionering de digitale snelweg op te gaan en te verkennen. Ook voor lokale overheden, verenigingen, stichtingen, winkelgebieden, woningbouwcorperaties en (grote) bedrijven zijn er veel mogelijkheden. 

Ik zal u de komende periode op de hoogte houden van mijn digitale (zakelijke) ervaringen. Sterker nog, dit moet uiteindelijk resulteren in een nuttig (digitaal) boekwerk waarin allerlei handreikingen staan over digitale positionering. Ik sta er graag open voor om ook met u als ondernemer, communicatie-manager, woordvoerder en adviseur de ervaringen te delen. Het nieuwe media-tijdperk is in volle gang. Met al zijn valkuilen en successen. Bel of app voor een (online)-meeting met 06 506 171 22.