Internetplatforms kunnen lokale winkels helpen

4 April 2020, 12:55 uur
Algemeen
mainImage
Ingezonden
Marketinggoeroe Paul Moers

Marketinggoeroe Paul Moers filosfeert vandaag in een interview in dagblad Tubantia over de toekomst van de Nederlandse winkels na de coronacrisis. De marketinggoeroe, die tien boeken over marketing schreef, bedrijven adviseert en spreekbeurten op congressen en zakelijke bijeenkomsten geeft, ziet een belangrijke rol voor lokale internetplatforms – zoals deze nieuwswebsite – om de plaatselijke economie weer op gang te helpen.

''Na de coronacrisis zullen nog meer verkopen via internet gaan. Lokale ondernemers die via internet willen verkopen hebben echter via hun eigen kanalen een te gering bereik. Je kunt wel een website met webshop hebben, maar wie weet die te vinden? Daarvoor zijn grote marketingbudgetten nodig en dat hebben die kleine retailers niet’’.
 
De oplossing ligt volgens Moers in lokale (nieuws) internetplatforms waarop winkels in bepaalde branches of uit bepaalde winkelgebieden vertegenwoordigd zijn. Op die manier bereiken zij wel veel mensen.


Door: Tubantia