Voorburgs Dagblad | Internationale merken tekenen naar de 'Mall'

Internationale merken tekenen naar de 'Mall'

mainImage

Hunkemöller, Scotch & Soda, Timberland en Nelson Premium tekenen voor Westfield Mall of the Netherlands. Mede dankzij deze toonaangevende internationale kledingmerken wordt Westfield Mall of the Netherlands in 2020 dé plek waar de laatste modetrends centraal zullen staan. Met de realisatie van dit voor Nederland unieke, wereldwijd beproefde retailconcept van 117,000 vierkante meter is 590 miljoen euro aan ontwikkelingskosten gemoeid.

Wederom heeft Unibail-Rodamco-Westfield een aantal grote merken kunnen toevoegen aan de groeiende lijst van merken die winkels zullen openen in Westfield Mall of the Netherlands. Toonaangevende grote internationale merken als Hunkemöller, Scotch & Soda, Timberland en Nelson Premium worden onderdeel van deze voor Nederland unieke consumer experience. Een aantal van de nieuwe merken zullen de bezoekers het beste, actueelste en gevarieerdste streetwear aanbod in Nederland gaan bieden. De vraag naar streetwear is - mede aangewakkerd door speciale productlanceringen en samenwerkingen met bekende designers en influencers - wereldwijd sterk toegenomen.

A-locatie met de beste mix van winkels, eten en ontspanning
Nelson Premium heeft van de nieuwe merken gekozen voor de grootste winkel, met een vloeroppervlakte van 514 m2. Hunkemöller vestigt zich op 301 m2 , Scotch & Soda 178 m2 en Timberland 70 m2 . Alle winkels zullen worden voorzien van karakteristieke, 7,5 meter hoge iconische winkelpuien. De kledingmerken hebben voor Westfield Mall of the Netherlands gekozen vanwege de A-locatie waar de beste mix van winkels, eten en ontspanning wordt geboden. In 2020 is de locatie van Westfield Mall of the Netherlands volledig verbouwd en zijn alle meer dan 280 winkels, restaurants en entertainmentlocaties geopend voor het publiek.

Prachtig en krachtig portfolio
Veel retailers en restaurants gingen de zojuist vastgelegde internationale kledingmerken al voor, waaronder de aansprekende moderetailers The Sting/Costes, Calzedonia, Intimissimi, Asics en Clarks. De nieuwe namen sluiten ook perfect aan bij de merken van ’s werelds grootste modebedrijf Inditex, dat recentelijk de contracten tekende voor bekende modenamen als Zara, Bershka, Pull&Bear en Stradivarius. Inmiddels is er ook een contract gesloten met MediaMarkt, dat een 3.271 m2 grote winkel in Westfield Mall of the Netherlands zal openen. En binnenkort zullen er nog meer toevoegingen aan het al prachtige en krachtige portfolio bekend worden gemaakt.

Bart van Twillert, Country Manager Nederland Unibail-Rodamco-Westfield, bevestigt het goede nieuws met veel genoegen: “We zijn verheugd dat we deze nieuwste aanwinsten voor Westfield Mall of the Netherlands kunnen delen met de Nederlandse consument. Streetwear is een markt die steeds groter wordt en het is een modestroming die ook door designers steeds serieuzer wordt genomen. Met de vandaag aangekondigde nieuwe winkels bieden we Nederlandse modeliefhebbers en streetwear fans in een breed segment de nieuwste trends. Het enthousiasme voor ons retailconcept is een duidelijke indicatie dat er onder de grote kledingmerken een sterke behoefte is voor een podium als Westfield Mall of the Netherlands.”

Het eerste Westfield flagship winkelcentrum van Nederland
Westfield Mall of the Netherlands is het eerste Nederlandse project van Westfield binnen het UnibailRodamco-Westfield portfolio. Net als de andere flagship winkelcentra van Westfield zal het centrum de bezoekers méér bieden dan alleen winkels. Naast de reeds geopende foodmarket FRESH! zal ook een bioscooptheater van Kinepolis onderdeel uitmaken van dit flagship winkelcentrum.

Alles staat in het teken van een optimale bezoekersbeleving
Of bezoekers van ver komen, of uit de directe omgeving van Leidschendam, alles staat in het teken van een optimale en comfortabele bezoekersbeleving. Fietsen kunnen gratis worden gestald in één van de 1.500 fietsenrekken; voor auto's zijn er 4.000 gratis parkeerplaatsen gecreëerd. Het verkeer wordt door middel van een innovatief systeem verdeeld over de vijf parkeerlocaties rondom het winkelcentrum. Westfield Mall of the Netherlands ligt centraal in de Randstad, met 2,9 miljoen mensen die binnen een halfuur afstand wonen en 6,1 miljoen mensen binnen een uur afstand. Bij de locatie stoppen drie trams en twee bussen; en er is een treinstation (Den Haag Mariahoeve). Drie nabijgelegen snelwegen zorgen voor een goede bereikbaarheid met de auto. Unibail-Rodamco-Westfield heeft eerder ook al aangekondigd dat bezoekers van het winkelcentrum gebruik kunnen maken van een aantal gratis diensten, die de ervaring van winkelaars nog prettiger maakt: goede WiFi en oplaadpunten voor telefoons en laptops. Daarnaast wordt er gratis de service van personal shoppers aangeboden. Andere belangrijke voorzieningen zijn de gratis toegankelijke toiletten en de speelruimtes voor kinderen.