De huiskamer van Mall of the Netherlands, zo zou je The Gallery kunnen zien. Een unieke plek met een eigenzinnige uitstraling, geknipt voor onafhankelijke kledingmerken, veelbelovende designers en regelmatig roulerende one-month stores voor gave merken. Creatieve pionier James Veenhoff en zijn bureau Fronteer co-creëren op dit moment het concept voor Unibail-Rodamco-Westfield samen met experts en toonaangevende winkeliers. Daarnaast zullen zij het winkelaanbod cureren. The Gallery opent zijn deuren in 2020.

Welcome to the neighborhood
Waar Mall of the Netherlands bezoekers het gevoel geeft dat de complete wereld aan hun voeten ligt, zoomt The Gallery juist helemaal in. De kiosken en winkels die zich hier zullen vestigen, vallen op door beperkte oplages, unieke items en persoonlijke details. Fronteer zorgt voor de ultieme mix van jonge ondernemers en vooruitstrevende merken. Enkele sleutelwoorden: credible, sustainable, independent én instagrammable.

“Alles draait om de juiste energie en een positieve vibe, maar stijlen mogen best een beetje botsen. Dat houdt het spannend.” – James Veenhoff, founding partner & strategist bij Fronteer

Marktplaats én maakplaats

Natuurlijk is shoppen belangrijk in The Gallery, maar dat geldt net zo goed voor creëren, leren en experimenteren. Een plek waar dat straks mogelijk gedaan kan worden, is The Blue School. Een denimwinkel en -werkplaats in één, waar leerlingen van lokale scholen een opleiding kunnen volgen. Als oprichter van onder andere de Amsterdam Fashion Week en The House of Denim speelt James Veenhoff ook hier een belangrijke rol. Samen met Unibail-Rodamco-Westfield onderzoekt hij of het haalbaar is om een Blue School te openen in Mall of the Netherlands.

“We zijn trots dat een creatief icoon als James Veenhoff zich als ambassadeur heeft verbonden aan dit project. Het bevestigt ons gevoel dat we op de goede weg zijn om van The Gallery unieke experience binnen Mall of the Netherlands te maken”, aldus Teun Koek, project director van Unibail-Rodamco-Westfield.

Interessant door status aparte
Mall of the Netherlands belichaamt de toekomst van retail, waarbij omnichannel de basis vormt, opvallen de regel is en beleving voorop staat. The Gallery wordt ontwikkeld volgens dezelfde visie, maar met een unieke insteek. Bijzondere concepten en onafhankelijke merken krijgen er een plek om zich te nestelen tussen de (inter)nationale big brands. Door het gebied een aparte status en eigenzinnige uitstraling te geven, wordt de aantrekkingskracht op early adapters en de meest trendgevoelige consumenten vergroot.