Jumbo Groep Holding kijkt terug op een succesvol 2017, waarin op tal van fronten sterke resultaten zijn geboekt en de consumentenomzet door de grens van € 7 miljard is gebroken. Jumbo heeft een vestiging op het Kon.Jul.Plein in Voorburg en in Leidsenhage, waar het ook in de Mall of The Netherlands een belangrijke rol gaat spelen.

Het aantal Jumbo vestigingen is in 2017 beperkt toegenomen tot 585 winkels. De omzet van restaurantketen La Place groeide met maar liefst 34,1% tot € 123,3 miljoen. De autonome omzetgroei in de bestaande restaurants bedroeg 5,2%. Met deze resultaten legt het supermarktbedrijf een stevig fundament voor verdere groei.

Jumbo Groep Holding is klaar voor een volgende groeifase. In 2017 is hiervoor de basis gelegd met de vernieuwing en uitbreiding van het bestaande winkelbestand en de introductie van het gemakswinkelconcept Jumbo City. Het aantal bestellingen via Jumbo.com en de Jumbo app is in 2017 ruim verdubbeld. La Place kreeg er in één jaar tijd ruim 30 vestigingen bij – in Nederland een unicum voor restaurants van deze omvang.

Verdubbeling online bestellingen

Jumbo heeft in 2017 flink ingezet op haar ambitie om uit te groeien tot de leidende omnichannel-speler – Jumbo altijd en overal –  op de Nederlandse foodmarkt. Aanhoudende investeringen in online winkelkanalen hebben in 2017 wederom geleid tot een ruime verdubbeling van het aantal bestellingen via Jumbo.com en de Jumbo app. Bijna 4% van de Nederlandse huishoudens wist Jumbo online te vinden in 2017.

Inmiddels is op 390 plekken een Jumbo Pick Up Point (PUP) gevestigd, waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen op de momenten dat het hen schikt. 225 PUPs bieden ook bezorging aan huis aan. Ook op de zakelijke markt zag Jumbo het aantal online bestellingen ruim verdubbelen, mede dankzij samenwerkingsovereenkomsten met inkooporganisaties zoals Intrakoop. Voor 2018 rekent Jumbo opnieuw op een stevige groei van haar digitale winkelkanalen.

Jumbo kondigde in 2017 aan 200 digitale toptalenten aan te trekken voor de Jumbo Tech Campus, haar eigen digitale werk- en leeromgeving. Dit zal bijdragen aan het realiseren van de online ambities en ervoor zorgen dat Jumbo nog sneller en beter kan inspelen op de ontwikkeling van klantvriendelijke digitale toepassingen.

foto PR. De voormalige vestiging in Leidsenhage. In ‘the Mall’ krijgt Jumnbo een nieuwe locatie.