Deur-aan-deurverkopers van Nuon verstrekken misleidende informatie om contracten af te sluiten. Bedragen die aan de deur worden genoemd, komen niet overeen met tarieven in contracten. Dat zegt een verkoper van de energiemaatschappij tegen het AD.

Het verhaal van de verkoper wordt bevestigd door getuigenissen van klanten, Vereniging de Vastelastenbond en de Consumentenbond. Die laatste organisatie ziet het aantal klachten over colporteurs, onder wie die van Nuon, sinds het begin van vorig jaar toenemen.

Als het om Nuon gaat, wordt geklaagd over onder meer opdringerige verkoop, bedragen en kortingen die niet blijken te kloppen, valse handtekeningen onder contracten en het gebruik van persoonlijke gegevens aan de deur die niet door de klanten zijn verstrekt, aldus de Consumentenbond. Via het platform Klachtenkompas biedt de Consumentenbond de mogelijkheid een klacht in te dienen, waarna bij het bedrijf om een reactie wordt gevraagd.

Over Nuon-colporteurs kwamen daar in de eerste drie kwartalen van vorig jaar meer klachten binnen dan voorheen: 24. Dat li