Met prijzen voor uitblinkers, een bevlogen betoog van Mario Bierkens, de cabaretteske presentatie van Berit Companjen, culinaire verrassingen en ruim tijd voor netwerken bevatte de bijeenkomst van de lokale ondernemersclubs alle ingrediënten om bij de ruim 200 aanwezigen in de smaak te vallen. Het MKB Leidschendam-Voorburg liet zich dan ook van zich goede kant zien.

‘Klaar voor de Start 2016’ van MKB Leidschendam-Voorburg, Vlietsteden Ondernemers Club en Leidschendamse Business Club in het gebouw van het ID College begon met een korte video van MKB LV over het belang van lobby en de resultaten ervan voor ondernemers. Daarna presenteerde kennispartner RaboBank Regio Den Haag het nieuwe financieren voor ondernemers in een sterk veranderende wereld. Deze zogenoemde stapelfinancieringen kunnen ondernemers met goede plannen helpen om sneller te groeien.

Het thema van de bijeenkomst – meer rendement uit elke tent – werd door realisatiecoach Mario Bierkens op energieke wijze uit de doeken gedaan. Plannen maken is één, maar men blijft te vaak hangen in het schrijven van plannen en het praten over ambities, terwijl deze plannen niet uitgevoerd worden. Maar vier procent van alle voornemens wordt daadwerkelijk uitgevoerd. Daarom is het belangrijk het gedrag van managers en medewerkers zo te veranderen dat de realisatiekracht van de onderneming of organisatie wordt vergroot. Bierkens zetten de aanwezigen niet alleen aan het denken – en werken – hij reikte ook concrete tips en technieken aan. Zijn adviezen waren ook aan het adres van commedienne Berit Companjen goed besteed. In haar slotact maakte ze op vaak hilarische wijze duidelijk hoe goede voornemens bij haar uitpakken.

Foto PR MKB/ Tino van Dam: Mario Bierkens gaf een duidelijke boodschap mee.