Jacq. Cornelisse, centrummanager van onder andere het Huygenskwartier, heeft zich vanochtend de woede van een aantal ondernemers op de hals gehaald. Dit blijkt uit tientallen emails, apps en telefonische reacties die onze redactie vanochtend ontving. Die waren overigens niet alleen van John Prins, dat terzijde.

Cornelisse mengde zich op de Facebookpagina van Voorburgs Dagblad in de discussie over de onvrede over het verschenen Huygens magazine door aan te geven dat op bladzijde 43 wel een stukje van restaurant Bernard stond. Horeca-ondernemer John Prins heeft gisteren op zijn  Facebook een filmpje geplaatst waarop te zien is dat hij een stapel exemplaren van het Huygens Magazine weggooit in de prullenbak en een exemplaar in de brand steekt.

,,Dat is dus onze centrummanager”, reageert John Prins. ,,Wil hij op deze manier zijn gelijk halen doordat er een klein stukje over een restaurant staat geschreven? Een echte centrummanager gaat het gesprek aan. Daarbij klopt het stukje ook nog niet eens, want er staat dat je bij Bernard heerlijke chocolademelk kunt drinken. Dat is dan even goed zoeken op de kaart en dit is nu niet bepaald de ‘corebusiness’ van Bernard waar veel culinaire gerechten op de kaart staan”.

Andere reacties die bij onze redactie zijn binnengekomen, laten weinig heel van het Huygens-magazine dat ruim dertig duizend euro heeft gekocht. Zo schrijven ondernemers dat er geen aandacht is voor Arnold die al jaren bij de Sinterklaasintocht is betrokken, Dave Fisser met zijn evenementen en restaurants als Meatpoint, Central Park en Fratelli.

,,Je denkt toch niet dat ik via dit magazine promotie ga maken voor andere restaurants”, reageert een boze ondernemer. ,,Bijzonder jammer, dit is een dure en gemiste kans”.

foto VD archief. Jacq Cornelisse met een eerder verschenen krant in het Huygenskwartier.