'Feest aan Zee' ook populair bij inwoners Ldam-Vbg

mainImage
'Feest aan Zee' ook populair bij inwoners Ldam-Vbg

De viering van tweehonderd jaar badplaats Scheveningen heeft 4,7 miljoen bezoekers getrokken. Hier waren er ook duizenden bij uit Leidschendam-Voorburg, want de evenementen waren ook bij zonder populair binnen deze gemeente. Dit kwam mede door de goede Openbaar Vervoersmogelijkheden vanuit Leidschendam-Voorburg naar Scheveningen, dat relatief dichtbij de badplaats ligt. Er werd dan ook regelmatig met enig enthousiasme binnen Leidschendam-Voorburg over de evenementen gesproken. Opvallend was dat jongeren en ouderen vaak bij 'Feest aan Zee' zijn geweest. De gemeente kan zodoende een voorbeeld nemen aan de festiviteiten.

”We hadden geen prognoses wat de bezoekersaantallen betreft, maar we zijn hier heel blij mee”, aldus directeur Henk Scholten van het organiserende Feest aan Zee.

Het evenement omvatte tweehonderd festiviteiten, binnen en buiten, aan zee en in de stad. Hoogtepunten waren onder meer het zandkunstproject Ringen aan Zee, het vuur- en muziekfestival BonFire Beach Fest, het WK Zandsculpturen op het Lange Voorhout, de finish van Volvo Ocean Race, de strandopera Carmina Burana en 2000 drummers op het strand.

Verder deden veertien musea mee met thematische tentoonstellingen en waren in alle Haagse theaters speciale voorstellingen. De gemeente Den Haag stak 4,5 miljoen euro in het feest.

Volgens voorlopige cijfers zijn er op sociale media zoals Instagram 34,7 miljoen impressies van het Feest aan Zee verspreid. De website kreeg 707.500 bezoekers. De definitieve cijfers worden volgend voorjaar bekend.


Foto: Digitaal Dagblad